Algemene Voorwaarden

 

1. Inleiding en bindendheid:

  1. Deze algemene voorwaarden zien op en zijn toepasselijk op elke overeenkomst die wordt gesloten met How2Train.
  2. Door het sluiten van een overeenkomst met How2Train is klant automatisch akkoord gegaan met de algemene voorwaarden.
  3. How2Train verplicht zich om de algemene voorwaarden op de daartoe wettelijk bepaalde manier aan de klant aan te reiken voordat de overeenkomst wordt gesloten.

2. Privacy:

  1. How2Train gaat op een zorgvuldige manier om met alle verstrekte persoonsgegevens van klant.
  2. How2Train is verplicht tot geheimhouding van elke vorm van persoonlijke/vertrouwelijke informatie die door klant aan haar is verstrekt.
  3. Een uitzondering op deze geheimhoudingsplicht is indien How2Train op vordering van de rechter wordt gevraagd deze informatie te delen. How2Train zal in dat geval geen schadevergoeding hoeven te betalen en klant komt niet het recht toe de overeenkomst om deze reden te ontbinden.
  4. Klant moet en is zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste persoonsgegevens.
  5. Klant kan te allen tijde zijn of haar persoonsgegevens opvragen, danwel een verzoek doen de persoonsgegevens te verwijderen.
  6. In het geval van een datalek moet How2Train dit zo spoedig mogelijk mededelen aan de betrokken personen.

3. Totstandkoming overeenkomst (OVK):

  1. De overeenkomst komt tot stand wanneer de klant een aanbod van How2Train heeft aanvaard. Aanvaarding kan zowel schriftelijk als mondeling geschieden.
  2. De overeenkomst ziet op een persoonlijke overeenkomst. De overeenkomst kan daardoor niet worden overgedragen op een ander individu.
  3. Indien er een schriftelijke verschrijving of andere onjuistheid in het aanbod van How2Train ligt verscholen en de klant deze fout begreep of had moeten begrijpen, dan is How2Train gerechtigd het aanbod in te trekken zonder verdere gevolgen.
  4. De overeenkomst wordt aangegaan met How2Train en niet met de individuen achter het bedrijf.

4. Bedenktijd:

  1. Klant heeft op grond van het herroepingsrecht recht op een wettelijke bedenktijd van 14 dagen; klant kan zich op de overeenkomst herroepen.
  2. Indien er binnen de wettelijke bedenktijd al uitvoering is gegeven aan (een deel van) de overeenkomst, dan is klant gehouden dat deel van de overeenkomst dat reeds is voldaan te betalen, ondanks herroeping.

5. Uitvoering OVK:

  1. How2Train verplicht zich tot optimale inspanning om de gesloten overeenkomst na te komen. De inspanning zal zorgvuldig en professioneel worden uitgevoerd.
  2. De uitvoering van de gesloten overeenkomst vindt plaats op basis van de gegevens die de klant heeft aangedragen. Op deze gegevens worden tevens de overeengekomen prijzen gebaseerd. In het geval de aangedragen gegevens onvolledig blijken te zijn, kunnen deze worden aangevuld. How2Train behoudt in dat geval het recht om de prijzen van de gesloten overeenkomst (indien nodig) te wijzigen.
  3. Instructies die worden gegeven door How2Train moeten door klant worden opgevolgd.
  4. How2Train zal klant op de hoogte houden van de wekelijkse/maandelijkse progressie en hierin advies, tips of andere opmerkingen geven die How2Train noodzakelijk acht. Het advies zal worden gegeven op basis van de frequentie die in de gesloten overeenkomst is overeengekomen.
  5. Bij het aandragen van de gegevens moet klant ook een medische vragenlijst invullen. Indien klant deze vragenlijst niet waarheidsgetrouw invult, dan is How2Train niet aansprakelijk voor de gevolgen die hieruit mogelijk voortvloeien.
  6. How2Train kan derden inschakelen voor het uitvoeren van de gesloten overeenkomst als zij dit nodig acht.
  7. How2Train behoudt het recht de overeenkomst te ontbinden indien zich daar omstandigheden voor voordoen.

6. Aansprakelijkheid:

  1. How2Train is niet aansprakelijk voor enige vorm van letsel of schade die voortvloeit uit het uitvoeren van de instructies die danwel in de video’s, danwel in onlinegesprekken worden gegeven. Het uitvoeren van de oefeningen komt volledig voor eigen risico van de klant.
  2. Indien er een duidelijke aantoonbare en toerekenbare tekortkoming van How2Train is, waardoor er een fout is gemaakt, kan er enkel schadevergoeding worden gevorderd indien klant dit binnen 14 dagen schriftelijk aan How2Train kenbaar maakt middels een ingebrekestelling. How2Train moet minimaal 14 dagen de tijd krijgen om deze tekortkoming te herstellen.
  3. Indien de gemaakte fout een gevolg is van onjuist opgegeven informatie van klant, dan is How2Train niet aansprakelijk voor enige vorm van schade. Dit komt voor rekening van de klant.
  4. Indien de schade die is veroorzaakt door de tekortkoming niet binnen de gestelde termijn kan worden hersteld, is de aansprakelijkheid van How2Train beperkt tot het volledige bedrag van de gesloten overeenkomst.
  5. How2Train is niet aansprakelijk voor de volgende schadeposten:
    a. Immateriële schade
    b. Gevolgschade
    c. Indirecte schade
    d. Winstderving of bedrijfsschade
    e. Vermogensverliezen, schade door bedrijfsstagnatie, renteschade of vertragingsschade
  6. How2Train is niet aansprakelijk voor enige vorm van schade die is veroorzaakt doordat de persoonlijk gegeven instructies zijn gedeeld met en is uitgevoerd door een derde.
  7. How2Train is niet aansprakelijk voor het niet nakomen van verplichtingen indien er sprake is van aantoonbare overmacht.

7. Eigen verantwoordelijkheid:

  1. Indien klant iets leest op de website van How2Train dat afkomstig is van een andere bron, dan is How2Train niet aansprakelijk voor foutieve informatie die hieruit voortkomt, mits How2Train verwijst waar deze informatie vandaan komt.

8. De pakketten:

  1. Het voordeelpakket geeft klant recht op een online kennismakingsgesprek, maandelijks persoonlijk trainingsschema met bijbehorende uitlegfilmpjes van de oefeningen in het desbetreffende schema, en video-tutorials. Wekelijks wordt een educatief leermiddel aangeboden, waarvan de invulling door How2Train wordt bepaald. Daarnaast heeft klant recht op WhatsApp- en mailcontact.
  2. Het pro-pakket geeft klant recht op alle onderdelen van het voordeelpakket. Het verschil is dat klant recht heeft op een maandelijkse online evaluatie met minstens één coach van How2Train om de vooruitgang te bespreken en verdere vragen te stellen.
  3. Het plus-pakket geeft klant recht op alle onderdelen van het pro-pakket, met als toevoeging een extra maandelijkse online evaluatie (totaal twee per maand).
  4. How2Train begeleidt klant en is niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor de vooruitgang die door klant wordt gemaakt.
  5. Kosten van de pakketten zijn maandelijks.

9. Betaling:

  1. Klant is gehouden zijn financiële verplichting die voortvloeit uit de gesloten overeenkomst direct, doch uiterlijk binnen 24 uur na het sluiten van de overeenkomst te voldoen.
  2. Indien klant zich niet houdt aan de betalingsverplichting, dan is How2Train gerechtigd de overeenkomst op te schorten of te ontbinden volgens artikel 12 van de algemene voorwaarden.
  3. Indien een andere betalingsregeling tussen beide partijen is overeengekomen (bijvoorbeeld termijnen), dan is artikel 9.1 niet van toepassing.

10. Annulering en wijzigingsbeleid:

  1. Annuleringen moeten minimaal 14 dagen voor aanvang van de volgende maand schriftelijk worden gemeld bij How2Train. (Voorbeeld: klant tekent op 30 april het contract en wil deze voor de volgende maand opzeggen, dan dient de annulering uiterlijk op 16 mei schriftelijk bij How2Train te zijn ontvangen).
  2. Bij annulering na de startdatum van de nieuwe maand (ook wel periode) heeft klant geen recht op geld terug voor desbetreffende maand.
  3. Wijzigingen aan de overeenkomst kunnen in overleg met How2Train worden aangebracht en kunnen extra kosten met zich meebrengen. Klant zal hiervan op de hoogte worden gesteld.

11. Intellectueel eigendom:

  1. Alle auteursrechten van How2Train zijn eigendom van How2Train en mogen niet worden overgedragen of gedeeld met andere partijen.
  2. Alle werken van How2Train waar auteursrechten op rusten, mogen door klant niet worden gedeeld, vermenigvuldigd of geopenbaard zonder dat How2Train daarvoor toestemming heeft gegeven.
  3. Indien klant inbreuk maakt op artikel 11.1 en/of 11.2, is klant een boete van €500 (zegge: vijfhonderd euro) verschuldigd aan How2Train, die direct opeisbaar is.
  4. Indien er beelden voor promotionele doeleinden worden gemaakt van klant, mogen deze beelden uitsluitend door How2Train worden gebruikt indien klant hiervoor expliciet schriftelijke toestemming heeft gegeven.

12. Beëindiging overeenkomst (OVK):

  1. How2Train heeft het recht haar prestatie die voortvloeit uit de gesloten overeenkomst op te schorten totdat klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan. Hiervoor moet klant in verzuim zijn en moet er een wettelijke grond zijn die deze opschorting rechtvaardigt.
  2. De opschorting moet schriftelijk aan klant worden medegedeeld.
  3. Indien opschorting niet het gewenste effect heeft, is How2Train gerechtigd de overeenkomst volgens de wettelijke voorschriften te ontbinden. Eventuele aantoonbaar gemaakte kosten die zien op de gesloten overeenkomst of die voortvloeien uit het verzuim/niet-nakomen van de overeenkomst door klant, kunnen na ontbinding bij de klant worden verhaald.

13. Aanvullen algemene voorwaarden:

  1. How2Train behoudt het recht om op elk gewenst moment de algemene voorwaarden aan te passen of uit te breiden. Klant moet hiervan op de hoogte worden gesteld.

14. Geschillen:

  1. Indien klant klachten heeft over de werkwijze van How2Train, moet hij deze zo spoedig mogelijk melden bij How2Train. De klacht moet gegrond zijn en voldoende onderbouwd.
  2. How2Train en klant proberen samen tot een oplossing te komen.

15. Toepasselijk recht:

  1. Het Nederlandse recht is van toepassing op de rechtsverhouding tussen How2Train en klant.

 

Vergeet ons niet te volgen op onze socials om op de hoogte te blijven van de meest recente ontwikkelingen!

 

We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden

Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.